Bli med på eventyret
- From first hit and beyond!
Padel er verdens raskest voksende sport. I Skandinavia har Acenta – house of padel blitt en dominerende aktør gjennom sin kompetanse, banebygging, netthandel og distribusjon av noen av bransjens sterkeste brand.
I forbindelse med sportens vekst i Europa, ønsker selskapet nå å gjøre en emisjon for å ta enda bedre grep om det Europeiske markedet. Sovende kjemper som Tyskland, Polen, Romania og Storbritannia, er fortsatt i startgropen når det gjelder å få etablert sporten og potensialet er enormt.
Har du lyst til å bli en del av det Norske padeleventyret?
Registrer din interesse under, så sender vi deg uforpliktende mer informasjon.
Om Acenta
Vi har kontor i Norge og Sverige, partnere i Finland og Danmark, samt forhandlere og agenter i samtlige land.
- Vi har distribusjonsavtaler med ledende merker
- Vi har særdeles god innsikt og kunnskap om markedet og produktene
- Vi har egenutviklede løsninger for netthandel og affiliate, bygget for å raskt kunne bli en internasjonal platform
- Vi har signerte avtaler med spillere, trenere og ambassadører
Acenta leverer racketer og øvrig padeltilbehør til mange av landets padelklubber og padelsentere, samt at vi betjener en del B2C gjennom padelutstyr.no.
I Sverige leverer vi i større omfang til etail og retail, som: bl.a.: Stadium, Intersport, Boozt, NK Sport, Nelly og mange lokale sportsbutikker.
Johnny Gravfort (eier 35,7%), Styreformann: Netthandel, marketing, salg og forretningsutvikling
Har 25 års erfaring fra it-bransjen innen både forhandler, distribusjon og produsentsalg, samt en rekke ulike styreverv. Solgte sitt selskap til Atea I 2015 og har
siden startet flere selskaper, som både er etablert og i vekstfasen. Etablerte Norges første padelsenter og Acenta i 2017.
Daniel Persson (eier 24,5%), Daglig leder Sverige: Ledelse,salg, logistikk og forretningsutvikling
Utdannet ved Växjö universitet i økonomi og logistikk. Startet sin karriere ved ICAs hovedkontor i Stockholm, som prosjektleder (opprettet bl.a. ICAs
leverandørhåndbok i 2002, som til en viss grad fortsatt brukes i dag), deretter controller og ansvarlig for ICAs egne merkevarer i Baltikum (Ligger i Riga). De siste
årene har han jobbet innen detaljhandel, med bl.a. Agenturet for Hummel Sport og de siste 2 årene med merker som Varlion og Sergio Tacchini.
Carsten Johansen (eier 14,79%), Daglig leder Norge: Ledelse, salg, merkevarbygging og tb
Er utdannet markedsfører ved NMH. Har sin bakgrunn som fotballspiller på høyeste nasjonale nivå gjennom spill i Skeid (-94 til -97) og Moss FK (-98 til -01). Har
etter dette bygget opp Bocata Foodfactory & Cofeebar og Nobel Catering & Conditori til å bli en av Norges største aktør innen catering. Ble headhuntet til å lede
Acenta i 2020. En utpreget strategisk lagspiller og relasjonsbygger.
Roland Alm (eier 24,5%), Salgssjef: Salg, merkevarebygging, teambuilding og konseptansvarlig.
Har 20 års erfaring fra sportsbransjen. Startet med salg av Quicksilver og ble noen år senere headhuntet til Hummel. Noen år senere ble han agent for Hummel.
Har jobbet med store kjeder som Stadium och Intersport, samt forhandlere som Boozt, NK sport og Nelly. De sista 2 årene har han sammen med Daniel Persson
jobbet med distribusjon av padel produkter, og distribusjon av Varlion og Sergio Tacchini.
Våre brands




